FANDOM

Rasa: Welsh cardigan corgi
Typ morfologiczny: Jamnikowate

Opis:

Welsh corgi to pies dość niski, krępy, silnie zbudowany. Głowa przypomina głowę lisa. Oczy ma okrągłe, zwykle w ciemnym kolorze. Uszy są średniej wielkości, stojące. Welsh cardigan corgi występują w rozmaitym umaszczeniu, za wyjątkiem białego.

Wysokość w kłębie: pies/suka - ok. 25-30 cm.

Masa ciała: pies/suka - ok. 10-12 kg.

Ciekawostki:

Rasa ta pochodzi z południowej Walii, gdzie była wykorzystywana do zaganiania bydła. Mimo, że jest to pies niewielkich rozmiarów, to bez problemu potrafił zaganiać stada krów, w czym pomagała mu zwinność. Do dziś psy te lubią pracę na świeżym powietrzu i mimo, że częściej towarzyszą człowiekowi niż zaganiają bydło, nadal bardzo chętnie biegają po łąkach przypominając sobie profesję swoich przodków.

Dla kogo ta rasa

Welsh cardigan corgi to pies, który daje się łatwo szkolić. Jest to pies towarzyski, bardzo lojalny wobec swojego pana. Bywa nieufny w stosunku do obcych. Przyjaźnie odnosi się do dzieci. Przystosowuje się do życia w mieszkaniu, jednak należy pamiętać, że jest to pies bardzo żywiołowy, pełen temperamentu i należy mu zapewnić częste i długie spacery.

Czy wiesz, że...

... są dwie odmiany Welsh corgi: cardigan i pembroke.

...książę Yorku (późniejszy król Jerzy VI) w 1933 r. podarował swym córkom - Elżbiecie (późniejszej królowej Elżbiecie II) i Małgorzacie - psa rasy Welsh corgi w odmianie pembroke.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki